Zakończenie sezonu jachtowego to dla właścicieli łódek odpowiedni moment, żeby zająć się zabezpieczeniem sprzętu i jego zakonserwowaniem przed nadejściem zimy. Będzie to zarówno dotyczyć kadłuba jachtu, jak też wyposażenia, które na nim się znajduje, na przykład silnika zaburtowego. Przy normalnym pływaniu z takich silników korzysta się stosunkowo rzadko, lecz bardzo się one przydają przy manewrowaniu w portach czy przy jakimś zagrożeniu. Jednak mimo tego, że nie są często używane, to przynajmniej raz rok powinny być przeglądnięte dokładnie przez mechanika, który się tym zajmuje.

Duża część wytwórców zaleca tego typu serwis silnika gazowego właśnie raz na rok, ale są też części, które sprawdzać należy znacznie częściej. Niektóre z czynności serwisowych może wykonać właściciel, jeżeli będzie wiedział jak zabrać się za nie, lecz z dużą częścią udać się jednak trzeba do jednego z autoryzowanych warsztatów.

Ma to o tyle znaczenie, że podczas takiego serwisu wymienione zostaną wszystkie eksploatacyjne materiały, ale też i zostanie przeprowadzona dokładna kontrola stanu technicznego. Wczesna diagnoza przede wszystkim ograniczy ryzyko jakieś bardziej poważnej usterki, a w niejednym przypadku naprawa silników jachtowych może się wiązać z dość wysokimi kosztami. Z tego też powodu nie warto zapominać o tym, zwłaszcza że na zrobienie serwisu będzie kilka miesięcy w zimie. Systematycznie sprawdzany sprzęt odwdzięczy się wydajną i płynną pracą, a również tym że nie zawiedzie w sytuacjach, kiedy okaże się być potrzebny.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY